Estetik Dalam Mistik Personaliti Warna Kelabu Dan Hitam

Estetik Dalam Mistik Personaliti Warna Kelabu Dan Hitam – Suram, penuh dengan mistik. Bila membayangkan warna kelabu dan hitam, mesti terlintas di minda warna-warna ini agak membosankan, tidak cantik, buruk, suram, penuh dengan misteri dan sebagainya. Jangan mudah salah sangka ya!

Sebenarnya ada perkara yang menarik tentang personaliti individu yang meminati  dan hidup dengan warna kelabu dan hitam ini. Kami pasti anda ingin tahu kan? Kali ini, Perunding Imej Malaysia ingin berkongsi rahsia personaliti individu disebalik warna istimewa ini.

Jika Warna Kegemaran Anda adalah Kelabu

Estetik Dalam Mistik Personaliti Warna Kelabu Dan Hitam

Jika ini warna kegemaran anda, anda bersikap neutral mengenai kehidupan, sehingga menjadi acuh tak acuh. Sekiranya anda suka warna kelabu, anda cuba melindungi diri anda dari dunia luar yang kacau-bilau, bahkan ke arah mengasingkan diri anda dari orang lain, dan meninggalkan anda dengan perasaan bahawa anda tidak benar-benar sesuai atau berada di mana-mana sahaja.

Sebagai warna personaliti kelabu, anda lebih selesa untuk berada di dalam zon selamat, terjamin dan seimbang dan tidak menginginkan banyak kegembiraan. Anda biasanya akan berkompromi untuk mengekalkan keseimbangan dan kestabilan yang anda inginkan.

Anda bersikap praktikal dan tenang, tidak suka menarik perhatian dan hanya mencari kepuasan kehidupan. Memilih kelabu sebagai warna kegemaran anda memberi cerminan bahawa anda seorang yang cool, terpelihara, tersusun dan boleh dipercayai. Sebagai warna personaliti kelabu, anda tertarik dengan warna yang neutral dan tidak beremosi ini, kerana ia akan mengawal dan membekalkan anda tenaga. Anda juga tidak menunjukkan kegembiraan atau keghairahan tentang apa pun dalam hidup anda.

Anda adalah seorang yang bekerja keras terhadap tugasan yang perlu disiapkan. Anda cenderung untuk memberi komitmen dan setia kepada sesuatu kerja tidak kira apa pun. Anda cenderung bersikap ragu-ragu, kurang percaya dengan diri, dan sukar untuk membuat pilihan. Anda mungkin berasa tertekan dan dibebani, dan mencari sesuatu untuk rehat dari tekanan kehidupan harian anda. Anda merasakan bahawa warna kelabu ini melindungi anda.

Anda cenderung untuk membuat pertimbangan yang adil dan seimbang, dan mungkin menjadi pengkritik yang baik, kerana emotional detachment anda. Anda lebih suka untuk tidak melibatkan diri dengan orang lain. Anda agak berdikari dan mungkin bersikap individualistik. Dengan warna personaliti kelabu, anda mungkin boleh menjadi pekerja yang berdedikasi yang berdikari, di dalam kehidupan perniagaan anda.

Keperluan Yang Diperlukan Oleh Personaliti Warna Kelabu

Estetik Dalam Mistik Personaliti Warna Kelabu Dan Hitam

Keperluan mendalam anda adalah untuk membuat keseimbangan dalam semua bidang kehidupan anda, dihormati dan untuk mencari tempat anda di dunia dengan perasaan yang mendalam.

Jika Anda Tidak Menyukai Warna Kelabu

Anda tidak suka benda semulajadi, lebih suka untuk berfikir betul ataupun salah, tetapi tidak pernah untuk membandingkan. Anda yakin dengan pendapat anda dan mencari keputusan yang mudah. Rutin yang biasa anda lakukan akan membuatkan anda bosan.

Namun, anda memerlukan kehidupan yang lebih memuaskan bagi anda. Dinasihatkan bahawa anda memerlukan lebih banyak rangsangan deria yang membawa warna. Anda mungkin jenis orang yang mengejar satu demi satu kepentingan demi mencari kebahagiaan diri anda.

Jika Warna Kegemaran Anda adalah Hitam

Estetik Dalam Mistik Personaliti Warna Kelabu Dan Hitam

Wana hitam lembangkan prestij dan kuasa adalah penting bagi anda. Anda bebas, kuat dan bertekad dan ingin mengawal diri dan situasi. Sebagai pencinta warna hitam, anda mungkin konservatif dan konvensional. Dengan warna hitam sebagai warna personaliti anda, anda mungkin terlalu serius untuk kebaikan diri anda sendiri. Anda beranggapan bahawa anda perlu membawa beberapa warna ke dalam kehidupan anda untuk meringankan beban, kerana kehidupan sepatutnya menyeronokkan. Anda mungkin kelihatan menakutkan walaupun apabila bersama dengan rakan sekerja dan sahabat terdekat, bersikap autoritariandemanding dan diktator.

Sebagai warna personaliti bewarna hitam, anda tidak emosional dan tampil orang yang bermaruah dan canggih yang berada dalam kawalan penuh. Ini sering menjadi sesuatu yang utama kerana anda mungkin merasa tidak selamat dalam syarikat VIP dan orang kelas atas yang berkedudukan.

Dengan warna personaliti hitam, anda mungkin mencari perlindungan daripada sebarang perkara negatif yang mengelilingi anda. Anda mungkin ingin membuat aura misteri dan tipu daya, seperti dalam pengabaian hitam seksi. Anda mungkin melalui tahap penolakan diri sendiri dan tidak membenarkan keseronokan dan kegembiraan dalam hidup anda.

Anda akan menyimpan sesuatu perkara dalam diri anda sendiri, dan tidak pandai untuk berkongsi, mungkin kerana takut. Anda bersifat teratur dalam kerja, memastikan semuanya selesai seperti yang dikehendaki, sehingga butiran yang terakhir. Ia mungkin menjadi warna keselesaan kepada anda, membolehkan anda berundur dan bersembunyi dari dunia sebenar.

Anda mungkin seorang remaja atau orang dewasa muda yang bersembunyi di belakang warna hitam sambil mencari identiti anda sendiri atau warna sebenar diri sendiri. Anda mungkin memberontak terhadap masyarakat atau keluarga anda. Anda mungkin kehilangan pandangan anda dalam hidup dan akan melalui fasa yang sangat negatif. Anda boleh menekan keinginan dan aspirasi anda sendiri. Anda mungkin berundur di belakang warna hitam sewaktu sukar dalam kehidupan, seperti penyakit yang serius atau tempoh kesedihan.

Keperluan Yang Diperlukan Oleh Personaliti Warna Hitam

Keperluan mendalam anda adalah untuk mempunyai kuasa dan kawalan untuk melindungi rasa tidak selamat emosi anda.

Jika Anda Tidak Tidak Menyukai Warna Hitam

Anda dilihat sebagai orang yang ringan hati dan mudah untuk bertoleransi. Anda tidak begitu serius, bersikap konservatif dan formal. Anda mungkin merasa bahawa ia adalah warna yang menyedihkan, terutamanya jika anda mempunyai pandangan yang bahagia, extrovert dan optimis terhadap kehidupan.

Anda mempunyai sikap yang lembut dan hitam terlalu menakutkan untuk anda Anda bersikap praktikal, merendah diri dan tidak mahu dilihat sebagai terlalu canggih. Anda mungkin takut pada kegelapan dari zaman kanak-kanak anda bahawa anda tidak boleh beralih daripada sesuatu perkara. Anda mungkin telah didominasi dan terintimidasi pada tahun-tahun awal anda dan warna hitam membawa kembali perasaan tersebut.

Kita mesti ubah pemikiran supaya kita tidak salah sangka menilai orang dari sudut luarannya sahaja. Menilai dari semua jenis aspek akan membuatkan kita sentiasa berfikir dengan baik, dan akal kita akan sentiasa segar. Berfikiran terbuka dalam menerima pelbagai jenis personaliti akan mengajar jiwa kita untuk sentiasa tenang.

Warna kelabu dan hitam bukanlah jenis warna yang suram, dan digeruni. Malah warna-warna ini mempunyai keistimewaan dan kekuatan yang boleh memukau. Warna-warna ini juga selalu digunakan sebagai warna penyelamat fesyen anda. Bukankah itu satu kekuatan yang perlu dimiliki?

Anda berminat untuk mengetahui personaliti merah, biru, merah jambu, hijau, kuning, ungu, oren, indigo, turqoise, magenta, coklat, kelabu, silver, gold, putih dan hitam? Teruskan mengikuti artikel seterusnya untuk bersama kami membongkar setiap personaliti warna-warna ini.

Klik di sini untuk mengetahui warna personaliti diri anda.

Friday, February 9th, 2018February 9, 2018

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *